Kodėl fermeriui verta investuoti laiką į tinklaraštį
Daugelis fermerių mano, kad tinklaraštis – tai kažkas skirta tik technologijų entuziastams ar miesto gyventojams. Tačiau realybė visai kitokia. Šiandien žmonės ieško autentiškų istorijų apie maistą, kurį valgo. Jie nori žinoti, kas augina jų daržoves, kaip gyvena gyvuliai, iš kurių gaunamas pienas ar mėsa. Ir kas gali papasakoti šias istorijas geriau nei pats fermeris?
Tinklaraštis tampa tiltu tarp jūsų ūkio ir vartotojų, kurie vertina kokybę bei skaidrumą. Tai ne tik pardavimų įrankis – tai bendruomenės kūrimo platforma. Per pusmetį galite pasiekti tūkstantį nuolatinių skaitytojų, kurie taps jūsų produktų ambasadoriais. Ir ne, tam nereikia būti rašytoju ar turėti profesionalios fotografijos įrangos.
Pats svarbiausias dalykas – autentiškumas. Žmonės jaučia, kada rašoma iš širdies, o kada tiesiog bandoma kažką parduoti. Jūsų kasdienybė ūkyje, iššūkiai, sezoniniai darbai, receptai su jūsų produktais – visa tai yra vertinga medžiaga, kuri domina skaitytojus.
Fotografavimas ūkyje: kaip daryti nuotraukas, kurios parduoda
Nebūtina turėti brangaus fotoaparato. Šiuolaikiniai išmanieji telefonai daro puikias nuotraukas, jei žinote kelis paprastus triukus. Pirmiausia – šviesa. Fotografuokite anksti ryte arba vėlai popiet, kai saulė nėra tiesiogiai virš galvos. Ši „auksinė valanda” suteikia šiltą, malonų apšvietimą, kuris padaro bet kokį produktą patrauklesnį.
Kai fotografuojate produktus, parodykite jų kontekstą. Vietoj paprastos pomidorų nuotraukos ant stalo, nufotografuokite juos dar augančius ant krūmo, su jūsų rankomis skynimo metu, arba šviežiai surinktus medinėje dėžėje. Žmonės perka ne tik produktą – jie perka istoriją ir patirtį.
Vienas iš geriausių patarimų – fotografuokite procesą. Kaip ruošiate dirvą pavasarį, kaip prižiūrite augalus, kaip šeriami gyvuliai, kaip pakuojami produktai. Šios užkulisių nuotraukos kuria pasitikėjimą ir rodo jūsų darbo kokybę. Ir ne, ne visos nuotraukos turi būti tobulos – kartais šiek tiek sutepta ar neideali kompozicija atrodo autentiškiau nei studijoje daryta nuotrauka.
Sukurkite paprastą nuotraukų biblioteką telefone. Kiekvieną dieną padarykite bent 3-5 nuotraukas iš ūkio gyvenimo. Per savaitę turėsite 20-35 nuotraukas, iš kurių tikrai kelios bus puikios tinklaraščio įrašams. Naudokite nemokamas redagavimo programėles kaip Snapseed ar VSCO, kad šiek tiek pagerinti spalvas ir šviesumą.
Apie ką rašyti: turinys, kuris traukia ir išlaiko skaitytojus
Daugelis fermerių sustoja ties klausimu „apie ką aš turėčiau rašyti?” Atsakymas paprastas – apie tai, ką žinote geriau nei bet kas kitas. Jūsų kasdienė patirtis yra vertinga informacija kitiems.
Sezoniniai straipsniai veikia puikiai. Pavasarį rašykite apie sėją, vasarą – apie derliaus priežiūrą, rudenį – apie ruošimąsi žiemai. Pasidalinkite praktiniais patarimais: kaip išsirinkti brandžią melioną, kaip laikyti šviežias daržoves, kodėl jūsų kiaušiniai turi skirtingų spalvų trynių. Žmonės mėgsta mokytis, ypač iš žmonių, kurie dirba su produktais kiekvieną dieną.
Receptai su jūsų produktais yra aukso vertės turinys. Nebūtinai turi būti sudėtingi – kartais paprasčiausias salotų receptas su jūsų pomidorais ir bazilikais sulauks daugiau dėmesio nei komplikuota vakarienė. Įtraukite asmenines istorijas – kaip jūsų močiutė gamindavo šį patiekalą, arba kaip jūsų vaikai mėgsta valgyti šviežias morkeles tiesiai iš daržo.
Problemos ir sprendimai taip pat domina skaitytojus. Kaip kovojate su kenkėjais nenaudodami chemikalų? Kaip tvarkotės su sausra? Kokias klaidas padarėte ir ko išmokote? Žmonės vertina sąžiningumą ir nori matyti, kad už produktų stovi tikri žmonės su tikrais iššūkiais.
Techninė pusė: kaip sukurti tinklaraštį be galvos skausmo
Nebijokite technologijų – šiandien sukurti tinklaraštį yra daug paprasčiau nei prieš dešimtmetį. WordPress.com arba Wix platformos leidžia pradėti nemokamai ir be jokių programavimo žinių. Pasirinkite paprastą, šviesų dizainą, kuris neatitrauktų dėmesio nuo jūsų turinio ir nuotraukų.
Domeno vardas turėtų būti paprastas ir įsimenamas. Idealiu atveju jame turėtų būti jūsų ūkio pavadinimas arba nuoroda į tai, ką auginate. Pavyzdžiui: „zaliasukis.lt” arba „fermeriodienynas.lt”. Venkite per ilgų ar sudėtingų pavadinimų.
Tinklaraščio struktūra turėtų būti intuityvi. Pagrindiniai skyriai: „Apie mus” (jūsų ūkio istorija), „Produktai” (kas ir kada prieinama), „Tinklaraštis” (jūsų straipsniai), „Kontaktai” (kaip pirkti ar užsisakyti). Pridėkite el. pašto prenumeratos formą – tai svarbiausias dalykas ilgalaikiam skaitytojų bazės augimui.
Mobilusis rodinys yra kritiškai svarbus. Daugiau nei 70% žmonių skaitys jūsų tinklaraštį telefone, todėl įsitikinkite, kad viskas gerai atrodo mažame ekrane. Dauguma šiuolaikinių platformų automatiškai pritaiko dizainą, bet vis tiek patikrinkite.
Kaip pritraukti pirmuosius 100 skaitytojų
Pradžia visada sunkiausia, bet yra patikrintų būdų, kaip greitai surinkti pradinę auditoriją. Pirmiausia – pasinaudokite esama baze. Jei turite Facebook paskyrą ar Instagram, praneškite savo sekėjams apie naują tinklaraštį. Jei parduodate ūkio turguje, palikite lankstinukus su tinklaraščio adresu.
Vietinės bendruomenės grupės socialiniuose tinkluose yra puiki vieta dalintis savo straipsniais. Bet nepamirškite – nesidalinkite tik nuorodomis. Prisijunkite prie diskusijų, atsakykite į klausimus, būkite naudingi. Kai žmonės pamatys jūsų ekspertizę, patys susidomės jūsų tinklaraščiu.
Bendradarbiavimas su kitais vietiniais verslininkais gali duoti puikių rezultatų. Gal vietos kavinė naudoja jūsų produktus? Paprašykite, ar galėtumėte parašyti straipsnį apie jų receptą su jūsų daržovėmis. Gal yra vietinis maisto tinklaraštis, kuriam galėtumėte parašyti svečio įrašą? Tokios partnerystės veikia abiem pusėms.
El. pašto rinkodarą pradėkite nuo pirmos dienos. Net jei turite tik 10 prenumeratorių, siųskite jiems mėnesinį naujienlaiškį su geriausiais straipsniais, sezoniniais pasiūlymais ir užkulisių istorijomis. El. paštas vis dar yra efektyviausias būdas išlaikyti ryšį su auditorija.
SEO pagrindai fermeriams: kaip būti randamiems Google
SEO (paieškos sistemų optimizavimas) skamba bauginančiai, bet pagrindiniai principai yra paprasti. Google nori rodyti naudingą turinį žmonėms, kurie ieško informacijos. Jūsų užduotis – padėti Google suprasti, apie ką jūsų straipsniai.
Raktažodžiai yra svarbūs, bet nereikia jų kišti dirbtinai. Jei rašote apie pomidorų auginimą, natūraliai naudosite tokius žodžius kaip „pomidorų auginimas”, „pomidorų priežiūra”, „geriausi pomidorų veislės”. Pagalvokite, ką žmonės ieškotų Google ir įtraukite tuos terminus į savo tekstą.
Vietinė paieška yra jūsų draugas. Įtraukite savo miesto ar regiono pavadinimą į straipsnius. „Ekologiški produktai Kaune” ar „Ūkio produktai Marijampolės rajone” padės pritraukti vietinius pirkėjus, kurie ieško šviežių produktų netoliese.
Straipsnių pavadinimai turėtų būti aiškūs ir informatyvūs. Vietoj „Mūsų naujas produktas” geriau „Kaip gaminti naminio sūrio su mūsų ekologišku pienu”. Vietoj „Pavasario darbai” – „5 svarbiausi pavasario darbai daržovių darže: fermerio patarimai”.
Nuorodos į kitus jūsų straipsnius padeda Google suprasti jūsų svetainės struktūrą ir laiko skaitytojus ilgiau jūsų tinklaraštyje. Kai rašote apie pomidorų receptą, įdėkite nuorodą į straipsnį apie pomidorų auginimą.
Socialiniai tinklai: kaip juos naudoti tinklaraščio augimui
Socialiniai tinklai ir tinklaraštis veikia kartu, o ne konkuruoja vienas su kitu. Instagram puikiai tinka vizualiniam turiniui – jūsų ūkio nuotraukoms, trumpiems vaizdo įrašams, kasdienėms istorijoms. Facebook geriau veikia ilgesniam turiniui ir bendruomenės kūrimui. Bet abu turėtų vesti skaitytojus į jūsų tinklaraštį.
Nesidalinkite visu straipsniu socialiniuose tinkluose. Užkabinkite žmones įdomiu įvadu ar klausimu, gražia nuotrauka, ir palikite nuorodą „skaitykite daugiau tinklaraštyje”. Taip skatinate žmones aplankyti jūsų svetainę, kur jie gali prenumeruoti naujienlaiškį ir sužinoti apie jūsų produktus.
Istorijos (Stories) Instagram ir Facebook yra puikus būdas dalintis kasdieniu turiniu be perkrovimo pagrindinio srauto. Rodykite rytinį darbą ūkyje, šviežiai surinktus produktus, paruošimą pristatymui. Pridėkite nuorodą į naujausią tinklaraščio įrašą.
Nuoseklumas svarbesnis nei dažnumas. Geriau skelbti 3 kartus per savaitę reguliariai, nei vieną savaitę skelbti kasdien, o kitą – visai nieko. Žmonės įpranta prie jūsų ritmo ir laukia naujo turinio.
Kaip paversti skaitytojus pirkėjais nenaudinant agresyvaus pardavimo
Didžiausia klaida – bandyti parduoti kiekviename straipsnyje. Žmonės ateina į tinklaraštį dėl informacijos ir įkvėpimo, ne dėl reklamos. Bet tai nereiškia, kad negalite subtiliai skatinti pardavimų.
Produktų integravimas į turinį turėtų būti natūralus. Kai rašote receptą, paminėkite, kad naudojate savo ūkio kiaušinius ir paaiškinkite, kodėl jie yra geresni (šviežesni, iš laisvai laikomų vištų, intensyvesnės spalvos trynis). Pridėkite nuorodą, kur galima juos įsigyti, bet nedarykite to pagrindiniu straipsnio akcentu.
„Apie mus” puslapis yra vieta, kur galite papasakoti savo ūkio istoriją ir vertybes. Žmonės perka iš žmonių, kuriuos pažįsta ir kuriais pasitiki. Papasakokite, kodėl pradėjote ūkininkauti, kas jums svarbu, kaip prižiūrite žemę ir gyvulius. Pridėkite nuotraukų su šeima, gyvuliais, laukais.
Sezoniniai pasiūlymai tinklaraštyje veikia puikiai. „Šią savaitę turime daug šviežių braškių – užsisakykite iki penktadienio ir gaukite 10% nuolaidą” arba „Pirmieji šių metų pomidorai jau pribrendę – ribotas kiekis”. Tai sukuria skubos jausmą ir skatina veikti.
Prenumeratorių ekskliatyvumas veikia kaip magnetas. Siūlykite el. pašto prenumeratoriams pirmiesiems sužinoti apie naujus produktus, specialius pasiūlymus ar receptus. Žmonės mėgsta jaustis ypatingi ir gauti vertę už savo lojalumą.
Kai skaičiai pradeda augti: kaip išlaikyti tempą ir monetizuoti
Pasiekus kelis šimtus nuolatinių skaitytojų, pradeda atsirasti įdomios galimybės. Bet pirmiausia – neišsekite. Daugelis fermerių pradeda entuziastingai, bet po kelių mėnesių nustoja skelbti, nes neturi laiko. Planavimas yra raktas.
Sukurkite turinio kalendorių mėnesiui į priekį. Žinokite, apie ką rašysite kitą savaitę, kokias nuotraukas reikės padaryti, kokius receptus išbandyti. Tai neleidžia atsirasti situacijai, kai reikia skelbti, bet neturite apie ką rašyti. Galite skirti vieną popietę per mėnesį turinio planavimui ir kelių straipsnių juodraščių parašymui.
Monetizavimo galimybės atsiranda natūraliai. Pirmiausia – tiesioginiai pardavimai per tinklaraštį. Pridėkite el. parduotuvę ar bent užsakymo formą. Žmonės, kurie skaito jūsų turinį, jau pasitiki jumis ir norės pirkti jūsų produktus.
Partnerystės su vietiniais verslais gali atnešti papildomų pajamų. Gal vietos restoranai norėtų reklamuotis jūsų tinklaraštyje? Gal galėtumėte rašyti apmokamus straipsnius apie kitus kokybiškus vietinius produktus? Bet būkite atsargūs – reklamuokite tik tai, kuo tikrai tikite, kad neprarastumėte skaitytojų pasitikėjimo.
Internetiniai kursai ar el. knygos yra dar viena galimybė. Jei turite daug žinių apie konkretų dalyką (pvz., ekologinį daržovių auginimą, sūrio gamybą, uogienių konservavimą), galite sukurti mokomąją medžiagą ir ją parduoti. Jūsų tinklaraščio skaitytojai jau žino jūsų ekspertizę ir bus pirmieji pirkėjai.
Kelionė nuo pirmojo įrašo iki tūkstančio skaitytojų: kas tikrai veikia
Per šešis mėnesius pasiekti tūkstantį nuolatinių skaitytojų yra realus tikslas, bet reikia nuoseklumo ir kantrybės. Pirmieji du mėnesiai bus patys sunkiausi – mažai skaitytojų, mažai atsiliepimų, kartais atrodys, kad niekas neskaito. Bet jei skelbisite bent du kokybiškai parašytus straipsnius per savaitę, situacija pradės keistis.
Svarbiausias rodiklis nėra vien skaičiai, bet įsitraukimas. Geriau turėti 500 skaitytojų, kurie skaito kiekvieną straipsnį, komentuoja ir perka produktus, nei 5000, kurie tik kartą užėjo ir daugiau negrįžo. Atsakinėkite į komentarus, užduokite klausimus straipsnių pabaigoje, prašykite atsiliepimų.
Analizuokite, kas veikia. Dauguma tinklaraščių platformų turi paprastą statistiką – matote, kurie straipsniai susilaukia daugiausia dėmesio, iš kur ateina skaitytojai, kiek laiko jie praleidžia svetainėje. Rašykite daugiau apie temas, kurios domina jūsų auditoriją.
Bendruomenės kūrimas yra ilgalaikis procesas. Kai žmonės pradeda jausti, kad yra jūsų ūkio bendruomenės dalis, jie tampa ne tik pirkėjais, bet ir ambasadoriais. Jie rekomenduos jus draugams, dalysis jūsų straipsniais, girs jūsų produktus. Tai vertingiau nei bet kokia reklama.
Tinklaraštis nėra greitas būdas praturtėti, bet tai efektyvus įrankis ilgalaikiam verslo augimui. Jis padeda išsiskirti perpildytoje rinkoje, sukuria tiesioginį ryšį su klientais ir leidžia parduoti produktus už geresnę kainą, nes žmonės mato jų vertę. Pradėkite šiandien – parašykite pirmąjį straipsnį apie tai, kodėl nusprendėte tapti fermeriu. Likusi kelionė prasidės natūraliai.